Champoluc, Italien, uge 5

Fortalt af Flemming og Anna Marie

Vores første tur med skiklubben gik til det nordlige Italien med fly. Vi landede i Milano og efter lidt almen bagagekaos og en meget omhyggelig chauffør som pakkede og pakkede, gik turen mod Alperne. Efter 3 timers kørsel var vi fremme ved hotellet, som lå idyllisk for foden af en bjergside.

Hotelmutter tog imod os på trappen og værelserne blev fordelt. Vi fik det mindste værelse på hotellet (tidligere kosteskab), men vi havde allerede opdaget at de ”nye” starter nederst i hierakiet – vi sad nemlig også bagerst i flyet.

Turens første større udfordring var i bussen, hvor der opstod bekymring omkring håndboldherrenes semifinale – vil vi kunne se kampen!!!. Guiden blev nøje instrueret i problemstillingen. Hun tog kontakt med hotellet og ved ankomsten var hotelmutter klar med fjernbetjeningen. Kampen blev set under højt humør på slovakisk TV. Både semifinalen og sejren i finalen gav et boost til at få stemningen i top, så alle fik rystet støvet af.

Efter middagen den første aften blev vi indbudt til at køre med Dorthes ”hold”. Det viste sig at være et perfekt match både i skiløb, masser af grin og dårlige vittigheder. Helt perfekt.

Den første dag er altid spændende og vi var klar til at komme i gang. Desværre blev den nærmeste lift lukket (det fandt vi ud af da vi stod der), så skibussen måtte testes. Hovedliften i byen kørte, men søndag er en populær udflugtsdag, så vi fik virkelig prøvet skiferien trælse sider: kø og ubehjælpsom vandring i støvler men endelig på toppen, så var vi klar.

Fantastisk flot områder med gode pister og der var alle muligheder for godt skiløb. Der manglede vist lidt til off-piste hajerne, men for os dødelige var det et kanon skiområde. Tonserne manglede vist heller ikke fart på deres ture fra bar til bar.......

Under ferien blev der fejret et par fødselsdage i hver sin ende af aldersstigen. Benjamin blev 20 år og Alex 80 år (godt nok ugen efter). Vi fik mange anekdoter om Alex, og man kan kun blive imponeret over hvad han har nået udover skiløbet.

Der var indlagt nogle undervisningsdage med Roland, som gav os mulighed for at få fjernet de dårlige vaner og grovpudset teknikken. God idé med undervisningen.

Onsdag var store byttedag, hvor vi blev opdelt i nye konstellationer på kryds og tværs, så man fik prøvet at køre med andre. Det var en meget tåget dag, så alle blev udfordret, men alle var gode til at holde øje med hinanden og samling på tropperne.

Udover almindelig ømhed skete der desværre en skade med Caroline (igen igen). Men hun er en stærk pige, som bevarede sit gode humør. For dem der kom tidligt til hotellet arrangerede hun biograf, så de trætte kunne se Harry Potter eller andre film i hendes mini Blockbuster.

Hotellet var en dejlig oplevelse. Vi blev godt beværtet med god italiensk mad og et flot vinkort med rimelige priser. Når gong-gong’en bimlede så var der serveret og de 5 retter kom i et rask tempo. Hotellet havde sin egen Manuel, det var et studie at se ham i arbejde.

Huen gik bl.a. til en menneskelig udgave af Sankt Bernhard Hund (med tønde på rygge), 2 garvede skiløbere som skal koordinere liftudstigning og skistøvler som pludselig ikke passer (sikkert tyngdekraften).

Det bliver bestemt ikke den sidste tur.

Tak til alle for en pragtfuld tur og en god modtagelse af de ”nye”.

Flemming og Anna Marie.