Kildebakken Skiklubs hovedtur til Sestriere, uge 5 2010

Via Lattea (Mælkevejen) ligger i det skønne Piemonte i Italien. Stedet var vært for Vinter OL i 2006 samt vært for Kildebakken Skiklubs hovedtur i 2010.

Indtil kort tid før afrejse var vi 33 deltagende, men John og Alex måtte desværre melde fra i sidste øjeblik. Så vi blev 31 deltagere, med bl.a. Mads som skulle med for første gang som instruktør. Desværre blev vores afgang fra lufthavnen udskudt med næsten 2 timer, grundet snefald i Italien og Frankrig og dermed forsinkelse for de gæster som skulle hjem. Vel ankom vi til Hotel Olimpic kl. ca. 02.30 natten til søndag, hvor Kim tog imod os. Kim havde været på hotellet i den forgange uge og havde dagligt opdateringer om mangt og meget, som blev lagt på klubbens blog.

På ski allerede fra søndag kl. 09.00, hvor liftene åbnede og ud for at udforske dele af de 400 km pister. Mandag og tirsdag havde Mads delt os i grupper og vi fik tilbudt 1½ time undervisning til hver gruppe. Vi blev videofilmet som blev vist om aftenen (når ellers vi kunne få det til at virke). Onsdag var der fælles tur til Mont Genevre, som ligger i Frankrig. Vi kunne stå på ski hele vejen derover og vi havde også nogle dejlige timer derovre. Der blev også tid til at indkøbe diverse delikatesser fra de mange boder på torvet nede i byen. Vores fantastisk informative turleder havde også sørget for taxi til hjemturen. Torsdag og fredag var der igen undervisning, som blev gjort mere interessant ved et større snevejr om fredagen, i modsætning til et fantastisk solskinsvejr de første 4 dage. Desværre måtte Bo en tur i den dybe sne om fredagen, med et brækket kraveben som resultat af sit styrt. Øv.

Torsdag aften blev der arrangeret en tur til et specielt spisested, hvor maden blev bestemt af værten, der også tilbød en vinmenu. Tilfredsheden med arrangementet var rigtig god og der blev sluttet af med besøg på et udvalg af byens barer. Ikke alle var enige om, hvornår de kom hjem, så det MÅ have været sjovt J

Fredag aften havde hotellet droppet deres normale procedure om valg af forskellige for- og hovedretter. Der blev nemlig serveret en forret af Risotto og ravioli og til hovedret en helstegt kalkun. Som underholdning havde Mads lavet en konkurrence med forskellige spørgsmål, vi skulle svare på. Og der var naturligvis præmier.

Lørdag, vores sidste dag, var de fleste på ski, men nogle havde dog valgt at blive på hotellet og slappe af, eller sørge for at lave sandwiches til senere. Tak for det!

Kl. ca. 16 blev vi afhentet på hotellet og kørt til Chambery lufthavn, hvor vi havde ca. 3 timer til afgang mod København.

En stor tak til alle deltagere, for at I hver især har gjort turen til en dejlig tur. Også en stor tak til Torben Schack for din flotte og informative (sms’er) indsats før og under hele turen.

På gensyn til afterski

Dorte og Klaus